Mei 2020

“Juf! Wat moet je bewijzen? Dan gaan we dat gewoon voor je schrijven. U bent een goede docent dus dat diploma moeten ze gewoon geven.” Een enthousiaste leerling onderbreekt mijn uitleg over waarom ik erg blij zou zijn met hun input voor mijn afstuderen. Ik hoop voor de zomer af te studeren voor mijn tweede master. Hoewel ik voor de eerstegraads lerarenopleiding voornamelijk input nodig heb van mijn bovenbouw klassen, wil ik deze graag vergelijken met mijn havo3. “Wajo! Juf, jij bent echt f*ng slim! Krijgen wij u dan alleen volgend jaar als u nu afstudeert?” Ik kwam er niet meer tussen om uit te leggen dat hun input niet bepalend is voor het behalen van mijn diploma, maar bedoeld is voor reflectie. Ook lukt het niet meer om antwoord te geven op zijn vraag, want de klas raakt in discussie. Ik had niet gedacht dat de vraag om een enquête in te vullen zou leiden tot complimenten, ongepast taalgebruik en chaos, maar het is de laatste les van de dag en ze hebben het goed gedaan. Ik steek mijn duim op voor de webcam en bekijk hoe de reacties op mijn Roos van Leary binnenkomen. En nu maar hopen dat mijn data valide is 😉 #onderwijs #werkgeluk #reflectie #verbinden #VUURmaken #amadeuslyceum #vonken #docent